Getting organised

Getting organised

Chaos is my middlename….ànd my first- and lastname I’m afraid.  I have papers lying everywhere, our dining table is always a mess (luckily we have the kitchen table, at least we have a place where to eat 😉 ).  In yet another attempt to get a bit organised I found an ally in Pinterest: so many ideas, all just a click away!  There’s for example the idea of turning an Ikea secretary into a gift wrapping station.  It’s a far better way than keeping the wrapping station in a big chest, with loads of other stuff on top of it….I could really put everything away in this secretary.  It’s next on my to-do-list.  Which takes me to my current challenge: keeping a home management binder.  I started on it yesterday and so far I have following categories:  Calendar (monthly overview + weekly recurring); weekly menu’s; to do; weight management; long term medical appointments (dentist, eye specialist,…); recipes to test; nice things to keep; school papers.  To be added next is a kind of financial sheet, where I can keep track of all the money I spend (and on what I’m spending it).   I’m curious if it’s going to simplify my life 😉 .

Chaos is mijn bijnaam…en mijn voor- èn achternaam vrees ik.  Mijn papieren liggen zowat overal en de tafel in de eetkamer is één rommelhoop (gelukkig hebben we de keukentafel nog om aan te eten!).  In nog maar eens een poging om wat orde op zaken te stellen is Pinterest  mijn nieuwe bondgenoot: zoveel goede ideeën in een muisklik!  Zo is er bv. het idee om met een ikea secretaire een “kadoverpakkingskast” te maken.  ’t Is in ieder geval stukken properder dan alle kadopapier maar in een grote rieten mand te bewaren en er amper in te kunnen door al de rest van het materiaal dat erbovenop ligt…dit staat dan ook op mijn to-do lijst!  En dat brengt me naar mijn huidige uitdaging: een “home management kaft“.  Ik ben er gisteren aan begonnen en heb voorlopig volgende categoriën: Kalender (maandoverzicht en wekelijks terugkerend); weekmenu’s; to do lijst; gewichtmanagement; lange termijn doktersafspraken (bv. tandarts, oogarts,…); uit te testen recepten; leuke bijhoud-spulletjes (papier, etiketjes,…); schoolpapieren (bv. schoolreglementen, afwezigheidsbewijzen,…).  Wat ik er nog bij wil doen is een uitgavenblad, waarop ik kan bijhouden wat ik allemaal uitgeef en waaraan.  Benieuwd of het mijn leven wat minder chaotisch zal maken 😉 .

1 reactie op “Getting organisedVoeg die van jou toe →

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.