21 Day Sugar Detox

21 Day Sugar Detox

So today marks day 1 of my first 21 Day Sugar Detox. I’ve decided to do Level 3, which means I can eat all fresh meat and fish, most vegetables, nuts & seeds & nutbutters, good fats. On my NO list: grains and legumes, everything containing any kind of sugar/sweetener, almost all fruit, dairy,  alcohol, sweet potatoes and winter squash. On the moderate list: beets and pumpkin (max 1 cup/day), max 1 green apple OR 1 green tipped banana per day. I decided to make only one modification: although dairy is not allowed on level 3 I will be eating butter.

I’ve signed up for the daily email support and liked the facebook page, to get as much support as possible on this journey. I’m also following the 21 Day Sugar Detox pinterest boards. I started preparing yesterday afternoon, so that I would have something easy for breakfast (Monday and Tuesday I have to get up at 6) and a little snack, ‘just in case’ 😉 . And I cooked big portions this weekend, so there would be enough leftovers for lunch the first days too!

What did this first day look like?

I had 3 slices of Civilized Caveman’s Banana Bread (made with green tipped banana’s) with some butter and a black coffee for breakfast. I took my morning supplements (vitex agnus castus drops, D3 and O3) with my homemade water kefir. I filled my lunchbox with 2 heads of chicory, a small avocado and leftover chorizo-spiced pulled pork. I had to restrain myself from licking my plate after lunch, that pork gets better every day! As a snack I had few small pieces of fresh coconut and a cup of black coffee. Dinner tonight was braised carrots, haddock baked in coconut oil and oven-roasted parsnips. I took my evening supplements (vitex agnus castus drops and kelp) with another glass of homemade water kefir. I drank about 1.5 l of water today, which is not bad at all for me!

Vandaag ben ik begonnen met de 21 Day Sugar Detox. Ik heb na lang twijfelen beslist om level 3 te doen, wat wil zeggen dat ik alle vers vlees en vis mag eten, de meeste groenten, noten & zaden & notenboters, en goede vetten. Op de VERBODEN lijst: granen en peulvruchten, alles waar ook maar iets van suikers/zoetstoffen zit, het meeste fruit, melkproducten, alcohol, zoete aardappelen. Wat mag beperkt: rode bieten en pompoen (max 1 cup/dag), max 1 groene appel OF 1 lichtgroene banaan per dag. Ik maak wel 1 uitzondering op de verboden lijst: melkproducten zijn verboden bij level 3 maar boter ga ik toch blijven eten.

Ik heb me ingeschreven voor de dagelijkse email support, heb de facebook pagina ‘leuk gevonden’, allemaal om tijdens deze uitdaging zo veel mogelijk steun te krijgen. Ik volg ook de 21 Day Sugar Detox pinterest boards. Gisteren namiddag begon ik met voorbereiden, zodat ik al iets klaar had voor het onbijt (maandag en dinsdag moet ik al om 6u opstaan) en een suikervrije snack, ‘voor in geval’ 😉 . En ik heb dit weekend grote porties gekookt, zodat er zeker genoeg overschot was voor de lunch de eerstkomende dagen!

Hoe zag mijn eerste dag eruit?

Ik at 3 sneetjes Civilized Caveman’s Banana Bread (met lichtgroene bananen) met boter en een zwarte koffie als ontbijt. Ik nam mijn ochtend-supplementen (vitex agnus castus druppels, D3 and O3) in met zelf gebrouwen water kefir. Ik heb mijn lunchbox gevuld met 2 stronkjes witloof, een kleine avocado en overschot chorizo-spiced pulled pork. Ik heb mij moeten inhouden om mijn bord niet af te likken na de lunch, dat varkensvlees wordt elke dag lekkerder! Als snack had ik een paar stukjes verse kokosnoot en een kop zwarte koffie. Het avondeten bestond uit gestoofde wortelen, pittige schelvis gebakken in kokosolie en ovengeroosterde pastinaak. Mijn avond-supplementen (vitex agnus castus druppels en kelp) nam ik in met nog een glas zelfgemaakte water kefir. Ik heb vandaag ook zo’n 1.5 l water gedronken vandaag, wat helemaal niet slecht is voor mij!

2 reacties op “21 Day Sugar DetoxVoeg die van jou toe →

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.